[Tłumaczenie] MI PIACE - Rozdział 1 - Dziewczyna idealna

4/26/2016 Vilu Stoessel. 3 Komentarzy


Która Ruggerista nie marzy o tym, aby mieć w swych rękach książki Ruggero? Jak nam wszystkim wiadomo, niestety na tę chwilę wydanie jej w Polsce stoi pod znakiem zapytania. Ja i Patrycja mamy jednak przyjemność posiadać "Mi piace" w języku włoskim i dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić PIERWSZYM POLSKIM TŁUMACZENIEM KSIĄŻKI RUGGERO! Kolejne rozdziały będą, w miarę możliwości, ukazywac się co jakiś czas. Bez zbędnego przedłużania, zapraszam! W pierwszym rozdziale dowiecie się, jaka jest idealna dziewczyna Ruggero i jak wyglądał jego pierwszy pocałunek!




DZIEWCZYNA IDEALNA

Nie istnieje dziewczyna idealna. Gdyby tak łatwo było zrobić listę idealnych cech danej osoby, po prostu odłożyłbym listę i szukał osób, które je mają. Umieściłbym krzyżyk przy rzeczach, których szukam i, jeśli by się zgadzało, znalazłbym dziewczynę idealną! Wow, to byłoby łatwe. A nie jest.

Wiem, co lubię.

Ale wiele razy zdarzało się, że straciłem głowę dla osób różnych od mojego hipotetycznego ideału. Kiedy ktoś nam się podoba, staramy się być nagle inni od tego, jacy jesteśmy, a zaczynamy być "takim chłopakiem lub dziewczyną, którą on lub ona polubi". Nie wiem, z czego to wynika, bo przecież jest jeszcze środek. Wiem tylko, że to wielka głupota.

A najważniejsze jest, aby pozostać tym, kim się jest.

Tak więc, jeśli ktoś cię lubi, lubię cię to, jaka jesteś. Na dłuższą metę okaże się, co naprawdę masz w środku, więc nie ma sensu udawać. Serio.
Moja idealna dziewczyna nie udaje.

Wiem, że chcę się bawić. Lubię, gdy moja dziewczyna jest osobą sympatyczną, z którą mogę spędzać czas, bo w środku mam nadzieję, że będziemy spędzać dużo czasu razem. A jeśli nie  można się bawić, co za nuda! Czy nie szukamy tego również u przyjaciół?

Moja dziewczyna musi być też moja przyjaciółką.

Musi sprawiać, że chcę się śmiać. Nie oznacza to, że musi umieć opowiadać dowcipy, ale jeśli rozmawiamy i czuję, że spędzanie z nią czasu jest super-miłe, to na pewno będę chciał znowu się spotkać. 
To samo myśli wielu moich przyjaciół. My, chłopaki, często wydajemy się trudni i tajemniczy, a tak naprawdę jesteśmy prostsi niż się wydaje. Nie mamy wielkich pretensji.

Chcemy tylko czuć się dobrze.

I, według mnie, to coś czego poszukują także dziewczyny. To wszystko jest prostsze niż się wydaje.
Generalnie lubię brunetki. Mam słabość do długich i ciemnych włosów. Oczywiście, jednak to nie musi być reguła! Każdy chłopak mógłby powiedzieć, że jego ideałem jest blondynka o niebieskich oczach, lub ciemnej karnacji.
Ale kiedy się zakochasz, nie patrzysz na kolory!

Są też inne czynniki, które wchodzą w grę.
 Pamiętam doskonale pierwszą dziewczynę, która mi się podobała. Albo raczej, pierwszą, której dałem buziaka. Lepiej, jeśli mam być szczery, to ona mi go dała. Nazywała się Linette: dla mnie była piękna, z ciemną skórą, i głęboko brązowych oczach. Miałem 12 lat i podobała mi się bardzo. Tylko, że to była dziewczyna mojego kolegi. Wsiadaliśmy razem do autobusu, aby dostać się do szkoły, ja i mój przyjaciel. Ciężko powiedzieć, jak się czułem z nią u jego boku, tam przy nich. Zaczęliśmy dużo ze sobą pisać. Kiedy się widzieliśmy, udawaliśmy, że nic się nie stało. Aż pewnego dnia - mieliśmy zamiar wsiąść do autobusu - ona się odwróciła i mnie pocałowała.

To było niesamowite przeżycie!

Ok, następnego dnia mój przyjaciel wziął mnie na bok. "Ej, rozmawiałem z Linette i powiedziała mi, że się całowaliście!". Nie wiedziałem, co powiedzieć... Było mi głupio. "To prawda, tak było." Co za wstyd! Potem dalej byli razem, wydaje mi się, że było dobrze. Jednak pierwszy skradziony pocałunek był super piękny!

Nigdy nie ma tylko jednego powodu, dla którego zaczynasz kogoś lubić.

To może być sposób bycia lub serce może Ci skraść wygląd. Może Ci się podobać śmiech, lub sposób, w jaki porusza rękami. Możesz zobaczyć zdjęcie w sieci i pomyśleć, że jest dla Ciebie idealna/idealny. To może być przyjaciel, o którym nigdy nie myślałaś w ten sposób a nagle pojawia się w Twojej głowie. I nie możesz mysleć o nikim innym. Tylko o sobie nawzajem.
  Dziewczyna idealna nie istnieje i nie istnieją reguły.

Zawsze jest jakiś sposób, by dotrzeć do czyjegoś serca. Wystarczy tylko go znaleźć. 

LUBIĘ:
  • Szczerość. (Jeśli nie podoba Ci się coś, co mówię, wolę, żebyś mi to pokazała!)
  • Mieć ze sobą coś wspólnego. (Żyję dla muzyki. Kocham ją. Bez niej nie mogę znieść. Ale jeśli wolisz ciszę, może nie jesteśmy sobie przeznaczeni.)
  • Śmiać się. (Nic na to nie poradzę, kocham się śmiać.
  • Głaskać ręką po włosach (Może przez to wolę długie)
  • Piekno. (Nie chcę powiedzieć, że lubię tylko dziewczyny ładne fizyczne. Piękno to coś więcej niż ładna buzia.Lubię osoby, które dbają o siebie, które uwielbiają modę i mają styl. Lubię, kiedy noszą kolorowe dodatki.)
  • Pocałunek o zachodzie słońca. (Jeśli to jest nad morzem, to jest absolutnie idealnie.)
NIE LUBIĘ:
  • Samolubstwa. (Ok, może trochę jestem, ale jeśli wychodzimy i mówisz tylko o sobie, denerwuję się. Obiecuję, że nie będę mówić tylko o sobie.)
  • Narzekania. (Jeśli coś Ci się nie podoba, żaden problem. Ale może najpierw spróbuj?)
  • "Przywództwa" (Nikt nie mówi, że się mylisz, ale może zadecydujmy razem?)
  • Całować dziewczynę kogoś innego. (Wiem, nie powinienem tego mówić, bo to był mój pierwszy pocałunek. Ale przysięgam, to było tylko raz i nie jestem z tego dumny!)
  • Brania wszystkiego na poważnie. (Gdybym zrobił Ci żart, nie musisz się gniewać!)
  • Hipokryzji. (Fałszywe uśmiechy działają mi na nerwy. Zwłaszcza, gdy ktoś mówi za moimi plecami!)

W MOIM ŚWIECIE - MOJA RODZINA
Imię: Ruggero Pasquarelli
Data urodzenia: 10 września 1993
Znak zodiaku: Panna
Miasto: Citta Sant'Angelo
Mama: Antonella
Tata: Bruno
Brat: Leonardo


                                     ZASADY (Nawet jeśli nie ma żadnych zasad) 
Chcesz być z jakimś chłopakiem, ale nie wiesz, co się dzieje w Twojej głowie? Oto kilka rad, nawet jeśli wystarczy jedna: bądź sobą. Reszta przychodzi sama.
Uśmiechaj się.Chłopcy lubią uśmiechnięte dziewczyny. Z uśmiechem, Twoja wiadomość przychodzi pierwsza. Jeśli Ci się podobam, ale ciągle jesteś poważna, skąd mam wiedzieć?
Bądź dostępna.To nie znaczy, że zawsze musisz mówić tak, ale jeśli tylko Ty decydujesz, robi się nudno.

Mów wyraźnie.Dla nas sztuczki są zbędne. Nie rozumiemy ich. Jeśli chcesz wiedzieć, co myślę, zapytaj. Bez czytania między wierszami.

Nie myśl za dużo.Wiem, ze jeśli napiszę Ci wiadomość, myślisz o tym siedem godzin. Zdradzę Ci sekret: często to co piszemy i myślimy to to samo. Bez ukrytych wiadomości.

Chwytaj chwilę.Dobrze jeśli on pocałował Cię pierwszy. Ale jeśli uważasz, że to właściwy moment, Ty też możesz. A nas zaskoczysz.


Bądź sobą, powtarzam.Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Zwłaszcza z nami, facetami. Często bowiem budujemy zewnętrzny obraz siebie. Zakładamy maskę, podczas gdy tak naprawdę lubią nas za to, kim jesteśmy.


Za wszystkie błędy oczywiście przepraszam! Dodatkowo powiem, że w weekend Ruggero promował swoją książke w Buenos Aires, relację z tego wydarzenia znajdziecie tutaj: http://violetta2polska.blogspot.com/2016/04/relacja-spotkanie-promocyjne-z-ruggero.html

Kolejny rozdział już niedługo. Jak Wam się podobało? 

Zobacz również:

3 komentarze:

  1. Niewiem jak wam dziekowac za przetlumaczenie tego :3 ! <33

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie moim marzeniem jest pogłaskać go po tych loczkach <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeny super ze to przetumaczyliście fajnie jak byście przetłumaczyli jeszcze jeden dział 😀😆😍😄😅😘

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu